De hersteller kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de toevallig aangerichte schade aan het voertuig tijdens zijn aanwezigheid in onze lokalen, en voor de verdwijning van alle voorwerpen, goederen, enz…, welke de klant in het voertuig heeft achtergelaten.
Het bestuur van welk voertuig ook geschied op de volledige verantwoording van de klant.
In geval van betwisting zijn de rechtbanken van Brussel alleen bevoegd. Onze fakturen of debetnota’s zijn betaalbaar in onze burelen te Brussel. Geen enkele inhouding of aftrek mag door de klant worden verricht, onder welk voorwendsel het ook zou mogen wezen. Eventuele klachten schorten de eisbaarheid van onze fakturen niet op. Elke klacht dient ons schriftelijk te bereiken binnen de 8 (acht) dagen na de fakturatie.
Na deze termijn, worden de fakturen en detenota’s onherroepelijk geacht te zijn aanvaard. Behalve een speciale overeenkomst, zijn onze fakturen en debetnota’s contant betaalbaar.
alle geval brengen zij rechtens en zonder aanmaning een interest op, vanaf de dag van de fakturatie tot aan de effectieve betaling, volgens de basis rentevoet en van de banken te Brussel, verhoogd met 1 % zonder dat deze interest lager mag zijn dan 8 % per jaar.
In geval van niet betaling op de vervaldag, verplicht de klant er zich toe om ons te betalen, mede met de hoofdsom en de interesten, rechtens en zonder aanmaning, ten titel van schadevergoeding voor de verwarring veroorzaakt in onze diensten, onze administratieve kosten, onze bankenkosten, enz…, een schadevergoeding, welke forfaitair vastgesteld wordt op 20 % van de onbetaalde bedragen met een minimum van 25€.
De opgestelde proces-verbaalen tegen de klant gedurende de beschikbaarheid van het voertuig dat op dit contract staat en de gevolgen die uit deze proces-verbaalen voortvloeien zijn ten laste van de klant.
De maatschappij behoudt zich het recht voor om het voertuig op om het even welke moment, aan plaats te hernemen waar hij zich bevindt.
Het is verboden het voertuig te gebruiken voor het duwen, trekken of het slepen van een ander voertuig. Het is eveneens verboden het voertuig te gebruiken voor eenderd welke wedstrijd of om een overbelasting aan het voertuig te laten ondergaan.
De klant verplicht er zich aan toe om enkel in België met het voertuig te rijden zonder de grenzen te oververschreiden. Hij erkend volledig verantwoordelijk te zijn en dat alle gevolgen die voortvloeien van het niet respecteren van dit punt ten zijn laste zijn.
In geval van ongeval moet de klant onmiddelijk een officieel ongevalsaangifte invullen en de carrosserie New Dimacar verwittigen.
In geval van een ongeval is de vrijstelling van 700€ (zeven honderd) ten laste van de klant.
De expertise en herstellingskosten zijn ten laste van de klant moest er gedurende de teruggave van het voertuig vastgesteld worden dat het voertuig niet correct werd onderhouden door de klant en dat er schade die niet door de verzekering worden gedekt worden vastgesteld zoals, motorschade, mechanische schade, schade binnen het voertuig,enz…, zelf als er bewezen kan worden dat de schade niet door een vergissing, een onvoorzichtigheid of een onachtzaamheid is voorkomen.
Om de herstellingskosten te begroten is er overeengekomen date en bestak zal worden opgemaaktzodat het voertuig zijn originele staat terug vind. Dit bestek moet door elke partij getekend worden. Het bedrijf mag naar keuze een expert kiezen om de schade te begroten. De hersteller word door het bedrijf gekozen.
De klant geeft op elk beroep tegen de onderneming, ter gelegenheid van ongevallen waarvan hij zelf en de bewoners van het voertuig, bestuurder ingesloten, slachtoffer zouden kunnen zijn. Hij verbindt er zich bovendien toe om de onderneming tegen elk beroep te garanderen, over het algemeen willekeurig, zou wie tegen haar door derden geleid kunnen worden. In het geval dat de klant geen omnium verzekering heeft voor zijn eigen voertuig, verklaart hij zijn maatschappij op de hoogte te hebben gebracht van zijn tijdelijke vervanging van voertuig als dit in zijn polis is voorzien. In geval van ongeval moet de klant onmiddelijk een schadeverklaring opmaken aan zijn verzekeraar en het bedrijf verwittigen. De klant blijft niettemin verantwoordelijk tegenover het bedrijf zowel voor de materliele schade, diefstal en brand die bij burgerlijke aansprakelijkheid plaats kunnen vinden.
Als er één of meredre banden beschadigdt zijn zullen deze ten laste van de klant zijn.
In geval van lekke band moet het reservewiel onmiddelijk worden geplaats en moet het voertuig zo snel mogelijk naar het bedrijf worden gebracht.
De klant moet het voertuig als goede huisvader bahandellen.